Voorstellen voor snelheidsremmers
Bekijk hier de voorstellen voor snelheidsremmersVoorstellen voor knips/afsluitingen
Bekijk hier de voorstellen voor knips/afsluitingenJullie voorstellen voor veilig verkeer
Dien hier zelf een voorstel in voor een verkeersveilige wijkJullie ideeën
Jullie voorstellen
Veilige oversteekplaats van Coghenstraat naar fietspad d.m.v b.v zebrapad
Jullie voorstellen
Van rotonde aan De Wennel een keerpunt maken (zonder grote heraanleg)
Voorstellen vanuit de stad - snelheidsremmers
Snelheidsremmer De Hutten-Weienhout
Nieuwe snelheidsremmende maatregelen worden systematisch voorzien op wegvakken die rechtlijnig en te lang zijn en aanzet geven tot te hoge snelheden. Ook klachten van buurtbewoners, geven vaak aanleiding tot het plaatsen van snelheidsremmende maatregelen.
Bij het uitzetten van de ‘drempels’ wordt, waar mogelijk, een gewenste/aanbevolen tussenafstand van zo’n 150m toegepast (gangbare afstand voor verkeerskundige ontwerpen).
Als dit systeem volledig uitgerold is dwingen we voor de gemiddelde bestuurder het juiste rijgedrag af binnen een bepaalde zone.
De exacte locatie en keuze van type van de snelheidsremmers zal na goedkeuring van het concept, gekozen worden door de betrokken stadsdiensten.
Andere voorstellen van locaties voor snelheidsremmer zijn ook welkom.
Jullie voorstellen
zwaar verkeer uitgezonderd lijnbussen niet meer toelaten langs Rozenkranslaan en Gildelaan.
Jullie voorstellen
Ooster- en Westerwennel
Voorstellen vanuit de stad - snelheidsremmers
Snelheidsremmer Meeënheide-Teiserikweg
Nieuwe snelheidsremmende maatregelen worden systematisch voorzien op wegvakken die rechtlijnig en te lang zijn en aanzet geven tot te hoge snelheden. Ook klachten van buurtbewoners, geven vaak aanleiding tot het plaatsen van snelheidsremmende maatregelen.
Bij het uitzetten van de ‘drempels’ wordt, waar mogelijk, een gewenste/aanbevolen tussenafstand van zo’n 150m toegepast (gangbare afstand voor verkeerskundige ontwerpen).
Als dit systeem volledig uitgerold is dwingen we voor de gemiddelde bestuurder het juiste rijgedrag af binnen een bepaalde zone.
De exacte locatie en keuze van type van de snelheidsremmers zal na goedkeuring van het concept, gekozen worden door de betrokken stadsdiensten.
Andere voorstellen van locaties voor snelheidsremmer zijn ook welkom.
Ontdek en reageer op de voorstellen voor Genk-Midden
Evaluatie
Op basis van de evaluatie, werd een definitief verkeersplan opgmaakt.
Bekijk het definitieve verkeersplanVerkeersplan Genk-Midden
Indienen voorstellen
juni
Uitwerking finaal plan
juli - augustus
Beslissing schepencollege
augustus - september
Uitvoering
vanaf september