Skip to main content
home-page

Voorstellen voor snelheidsremmers

Bekijk hier de voorstellen voor snelheidsremmers

Voorstellen voor knips/afsluitingen

Bekijk hier de voorstellen voor knips/afsluitingen

Jullie voorstellen voor veilig verkeer

Dien hier zelf een voorstel in voor een verkeersveilige wijk

Jullie ideeën

Willekeurig
Populair
Recent

Jullie voorstellen

Knip aan de Gildelaan
Overlast
johan l.
0 0
lees meer

Voorstellen vanuit de stad - snelheidsremmers

Snelheidsremmer Dominikanenlaan-Roodkruisstraat-Brugstraat
Nieuwe snelheidsremmende maatregelen worden systematisch voorzien op wegvakken die rechtlijnig en te lang zijn en aanzet geven tot te hoge snelheden. Ook klachten van buurtbewoners, geven vaak aanleiding tot het plaatsen van snelheidsremmende maatregelen.  Bij het uitzetten van de ‘drempels’ wordt, waar mogelijk, een gewenste/aanbevolen tussenafstand van zo’n 150m toegepast (gangbare afstand voor verkeerskundige ontwerpen).  Als dit systeem volledig uitgerold is dwingen we voor de gemiddelde bestuurder het juiste rijgedrag af binnen een bepaalde zone. De exacte locatie en keuze van type van de snelheidsremmers zal na goedkeuring van het concept, gekozen worden door de betrokken stadsdiensten.  Andere voorstellen van locaties voor snelheidsremmer zijn ook welkom.
Stad Genk
0 0
lees meer

Voorstellen vanuit de stad - snelheidsremmers

Snelheidsremmer Roodkruisstraat-Stiemerbeekstraat
Nieuwe snelheidsremmende maatregelen worden systematisch voorzien op wegvakken die rechtlijnig en te lang zijn en aanzet geven tot te hoge snelheden. Ook klachten van buurtbewoners, geven vaak aanleiding tot het plaatsen van snelheidsremmende maatregelen.  Bij het uitzetten van de ‘drempels’ wordt, waar mogelijk, een gewenste/aanbevolen tussenafstand van zo’n 150m toegepast (gangbare afstand voor verkeerskundige ontwerpen).  Als dit systeem volledig uitgerold is dwingen we voor de gemiddelde bestuurder het juiste rijgedrag af binnen een bepaalde zone. De exacte locatie en keuze van type van de snelheidsremmers zal na goedkeuring van het concept, gekozen worden door de betrokken stadsdiensten.  Andere voorstellen van locaties voor snelheidsremmer zijn ook welkom.
Stad Genk
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

snelheid deel wiekstraat tussen wennel en landwaartslaan
Het verkeer komende van de wennel (veel sluipverkeer van Hasseltweg)en omgekeerd komende van de Landwaartslaan rijdt hier alsof je op de Hasseltweg rijdt...van de Wennel tot aan de bocht Wiekstraat is geen enkele snelheidsremmende maatregel waardoor ze op dit stuk vaak het gaspedaal goed induwen. Er zou zeker iets mogen gedaan worden om de snelheid wat af te remmen. de Wiekstraat tussen de Wennel en de Hennepstraat is reeds versmalde weg maar helpt niet veel. Als je uit de Hennepstraat komt moet je vaak opletten dat je niet van de weg wordt afgereden. voorstel om vluchtheuvels of andere snelheidsremmende maatregelen te plaatsen thv Hennepstraat, Zodenstraat, Gansenwijer...
cindy g.
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

Grote betonnen paal op de hoek bij kwadro, vrachtverkeer omleiden via venweg
Sluipverkeer ga je hier altijd hebben, maar aan de snelheid kan wel iets gedaan worden dmv snelheidsremmers of bloembakken. Zo worden ze ook verplicht om de voorrang van rechts op verschillende plaatsen de respecteren. Het vrachtverkeer wat door de wijk passeert van de winkels is gevaarlijk! Zij hebben op een wijk niks te zoeken! Deze kunnen verplicht worden om zich via het rondpunt ter hoogte van de Landwaartslaan te keren als er een grote betonblok geplaatst wordt ter hoogte van kwadro, begin Wiekstraat. Een knip ben ik Helemaal GEEN voorstander van, aangezien onze kinderen in boxberg naar school gaan en hobby’s hebben en dan zouden we elke keer moeten aanschuiven op de drukke hasseltweg om terug te keren naar ons huis. Dit is te belachelijk voor woorden!
Silvie G.
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

zwaar verkeer uitgezonderd lijnbussen niet meer toelaten langs Rozenkranslaan en Gildelaan.
De bijdrage hiervan is overlast, veiligheid en milieuvriendelijk.
johan l.
0 0
lees meer
Ontdek ze allemaal

Ontdek en reageer op de voorstellen voor Genk-Midden

Eerste participatiemoment

28-06-2021

Gisteren vond het eerste participatiemoment voor het verkeersplan Genk-Midden plaats. Het waren stuk voor stuk interessante gesprekken over verkeersveiligheid in de straten van Genk-Midden. Wat tijdens dit moment duidelijk naar voren kwam is de grote impact die sluipverkeer en onaangepast rijgedrag (te hoge snelheid maar ook geluidsoverlast) heeft op de leefbaarheid van een buurt en haar bewoners. De dertigtal bewoners die deelnamen aan dit moment gingen in dialoog over de verschillende voorstellen in het verkeersplan. Hierbij werd door medewerkers van de dienst Mobiliteit dieper ingegaan op de inhoudelijke vragen en bedenkingen.  Verder formuleerden de bewoners ook nog bijkomende voorstellen (op verschillende locaties): het merendeel betreft ingrepen die sluipverkeer tegen gaan, verbeteringen voor fietsers en snelheidsremmers. Inschrijven voor de volgende participatiemomenten kan hier!

Meer nieuws & activiteiten

Evaluatie

Op basis van de evaluatie, werd een definitief verkeersplan opgmaakt.

Bekijk het definitieve verkeersplan

Verkeersplan Genk-Midden

We willen dat iedere Genkenaar zich comfortabel en veilig kan verplaatsen. Daarom stelden we per stadsdeel een verkeersplan op waarmee we de verkeersveiligheid in jouw wijk willen verbeteren.

Indienen voorstellen

juni

Uitwerking finaal plan

juli - augustus

Beslissing schepencollege

augustus - september

Uitvoering

vanaf september