Deel op facebook
Deel op twitter
Deel op facebook
Deel op twitter

Jullie voorstellen

Welke maatregelen stellen jullie voor om Genk-Midden veiliger te maken?

59
51

Deze voorstellen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 59 bijdragen

Jullie voorstellen

Wennel-oosterwennel-westerwennel
verkeersborden -3,5T en plaatselijk verkeer. Westerwennel voorzien van verkeersremmers (verhoogde kruispunten , verkeersdrempel,bloembakken) en radarcontrole
Martin A.
0 1
lees meer

Jullie voorstellen

betr uw folder telt 3 remmers voor DE Hutten en uw teksten bij elk stratenplan zegt plaatsing per 150m , DE HUTTEN is ca2 km lang
Dus op 2 km meer remmers MET bulten zetten + vernauwingen om zelfs zigzaggen onmogelijk te maken De Hutten + Meeenheide +zijstraten zijn vaste verbindingsstraten naar scholen van Termien/Genk/Bokrijk/Hasselt/Diepenbeek voor +100 kinderen , 2x daags . De afstand op De Hutten vanaf kruising met Winterbeeklaan tot kruising met Weienenhout is 930 m zonder hinder zoals van voorrangswegen : dus .. 120km per uur is dagelijks ,in beide richtingen, en zeker van zonevreemde personen ... De knip/afsluiting van de Meeenheide naar Weidestraat zou best staan op de kruising Schrurfstr/Weidestr .Dit om een deel vd bewoners en bezoekers aan de gynaecologie niet onnodig de Schom te doen of laten gebruiken om deze nog drukker maken , en zo ook sneller de Meeenweg op te kunnen
Jozef A.
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

Afsluiten Peerdsdiefweier tussen Matenstraat en De Mierlik/Rockxweier
De Peerdsdiefweier tussen de Matenstraat en De Mierlik/Rockxweier ligt op fiets- en wandelroutes en loopt op dit gedeelte door De Maten; het gebied links als rechts wordt beheerd door Natuurpunt. Afsluiten van deze weg voor doorgaand autoverkeer lijkt mij zeer positief voor de veiligheid en zeker ook het veiligheidsgevoel van wandelaars en fietsers die deze route gebruiken. Automobilisten hebben een alternatieve weg ter beschikking die geen of nauwelijks extra tijd vraagt. Voor zover ik weet zijn er op het gehele stuk tussen de voorgestelde knips in blauw geen huizen. Er zijn wel twee toegangen tot percelen tussen de knip rechtsboven en de groene lijn. Het is wel de bedoeling dat er een regeling wordt getroffen zodat de gebruikers van deze percelen hun perceel nog kunnen bereiken.
Jan V.
0 2
lees meer

Jullie voorstellen

zone 30 Rozenkranslaan/Gildelaan
Veiligheid en vermindering overlast.
johan l.
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

De hoge snelheid en het sluipverkeer aanpakken op de klotstraat. Teveel vrachtwagen die daar komen .
Men gebruikt de klotstraat als sluikweg om de drukke Hasseltweg te vermijden. Vrachtwagens die niet op deze weg moeten zijn omleiden via boekrakeweg. De snelheid ligt er veel te hoog ,daarom meer controles uitvoeren.
Gerard Q.
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

Wetsvoorstel indienen m.b.t. de geluidshinder geproduceerd door voertuigen, quads en moto's.
Overlast
johan l.
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

Zebra-pad Hasseltweg ter hoogte van de coghenstraat
Elke dag steek ik op deze plek de Hasseltweg over om een wandeling in Bokrijkpark te maken, ik ben niet de enige, er wonen 50 gezinnen in de Residentie aan de Coghenstraat en velen in de wijk daarachter.
egbertha s.
0 1
lees meer

Jullie voorstellen

Parking scholen Bokrijk
De Broedersstraat en de Kuurstraat worden gebruikt als parking van vooral de middelbare school. Dit brengt overlast en onveilige situaties met zich mee. Graag een oplossing voor de ouders die hun kinderen op school met de auto willen oppikken.
Karin V.
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

Bezorgde wennelaar, snelheidsbeperking.
Waarom geen snelheidsbeperking van 30 km , vluchtheuvels om de 150 m en of aan iedere kruispunt, bloembakken. Vrachtwagens enkel voor leveringen en tot 3 ,5 ton . Vrachtwagens via de zodenweg eventueel. Speelpleintje paaltjes zetten om geen auto´s toe te laten. Maria beeld op WW staat dan wel een beetje in een haag . Maar is het niet mogelijk om een beetje verf te krijgen om het bij te werken door een wennelaar. Iedereen weet waat het staat is bijna een referentie punt van onze wijk. Waarom kunnen wij niet de wijk wennel zijn i.p.v een Bee van Winterslag en een beetje van Termien.
Rossano R.
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

Versmal sommige straten van de wijk
De straten van de wijk Bokrijk zijn (te) breed en nodigen uit tot snelheid. Zij werden geconcipieerd voor het gemotoriseerd verkeer met nul percent aandacht voor fietser en voetganger. Neem van de auto één meter af en reserveer die voor de zwakke weggebruiker. Scheid beide van elkaar door middel van een borduur of haagje.
Marc M.
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

Maak flekeleerstraat eenrichtingsverkeer
Gelieve van de Flekeleerstraat een eenrichtingstraat te maken. Dit is een smalle straat met veeeeeeel te weinig parking. maak hier een eenrichtingsstraat van en verwijder sommige bloembakken. Nu ontstaan er burenruzies omdat mensen stoelen op parkingen zetten of lukraak parkeren waar mogelijk dat andere voertuigen niet meer door kunnen rijden. Met een eenrichtingstraat en wat extra parkingen kunnen deze problemen vermeden worden. Mvg
robby g.
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

De wijk Bokrijk wordt zone 50
Wordt het niet tijd de hele wijk Bokrijk aan weerszijden van de Hasseltweg als zone 50 (of zone 30) in te richten? De actuele snelheidsremmers hebben geen vat op het roekeloos gedrag van sommige gemotoriseerden, zowel wijkbewoners als doorgaand verkeer.
Marc M.
0 1
lees meer

Jullie voorstellen

Spiegels in de bochten en verkeersremmende of ontradende maatregelen
Ik woon op peerddiefweier 17. Ik ga vaak wandelen met de kindjes. Richting maten en dillekesweier of mierlik. Dit is een smal straatje en toch komt hier veel verkeer door. Rijden ook erg hard met momenten, zelfs al wandel je daar met kleine kinderen. Het is ook nog steeds 2 richtingen, dus je komt ook vaak tegenliggers tegen. Ligt op fietsroutenetwerk dus er zijn ook veel fietsers. Vooral in de bochten, zijn 90 graden bochten , zie je niks . Als daar grote spiegels zouden staan dat zou het een stuk veiliger maken. Zijn eigenlijk 3 van die bochten waar dat al erg veel zou opleveren. 2 op de mierlik, 1 peerdsdiefweier. Ook verkeersremmende maatregelen zouden welkom zijn. Dit op peerdsdiefweier richting dillekesweier. Versmallingen of paar drempeltjes. Op die manier zou je mensen ontraden om hier snel te rijden. Wordt vaak als sluipweg gebruikt. Op deze rustige plaats vlak langs de maten zou het zeer fijn zijn als voetgangers en fietsers echt op de eerste plaats zouden komen.....
tristan r.
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

fietsstraten aan basisschool de Schom
Mogelijkheid om plattewijerstraat, Elshaag, Zavelputstraat, Rakestraat en de schoorbosstraat om te vormen naar fietsstraat? Bij aanvang en einde van de schooldag wordt hier veel te snel gereden, kinderen moeten uitwijken voor kriskras geparkeerde auto's terwijl ze worden ingehaald door andere auto's.
Maarten C.
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

Verhinder het sluipverkeer door de Kneippstraat door de straat op te delen in doodlopende stukken
Doorgaand verkeer is nu al officieel verboden in de Kneippstraat (uitzondering fietsers - wandelaars), maar toch zien we regelmatig wegpiraten. De straat in doodlopende stukken opdelen zou het verbod helpen afdwingen en het gemeenschapsleven op de straat en de veiligheid van schoolgaande jeugd op weg van / naar school ten goede komen. De straat is trouwens ook een wandel- en fietsstraat bij uitstek en deel van de wandelroute van de Maten. Jullie geven zelf aan dat (zelfs met de eventuele nieuwe projecten) de Hasseltweg het verkeer makkelijk aan zou moeten kunnen. Als die uitspraak correct is, is er dus ook geen nood om doorgaand verkeer in de Kneippstraat toe te laten. En als er wel file ontstaat op Hasseltweg wordt het actief weren van sluipverkeer in de Kneippstraat heel belangrijk. In beide gevallen is het opdelen van de straat in doodlopende stukken een goed idee. De kost van een dergelijke wijziging lijkt me ook vrij beperkt te zijn (een aantal bloembakken en verkeersborden)
Thomas D.
0 4
lees meer

Jullie voorstellen

geluidsoverlast
Na het ronde punt van Bokrijk beginnen de racers met auto's en moto's op te trekken, vooral 's avonds en in het weekend. Voorstel geluidsflitspalen.
Martine S.
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

Pas op de ventwegen van de Hasseltweg het STOP principe toe. Deel 1
Brede en duidelijke drempels op verschillende stukken van deze ventwegen om fietsers en voetgangers van het fietspad veilig over deze ventwegen te doen geraken. Hierdoor zullen ook de A-sociale bestuurders die de ventwegen misbruiken als afkorting om de file’s te vermijden ontmoedigd worden. Moedig het winkelen met de fiets of te voet ook wat meer aan. Persoonlijk doe ik het ook regelmatig maar veilig is het winkelen op de Hasseltweg met de fiets of te voet zeker niet. Ga maar eens te voet van de Wennel naar de Aldi of Lidl. Ik zou voorstellen voor een eiland voor de Hubo, Leen Bakker, Aldi en Krefeld. Aan het gedeelte Albert Hein zou ik het zelfde voorstellen. Betrek de grote winkelketens langs de Hasseltweg om hun parkings ook voor fietsers en voetgangers veiliger en duidelijker te maken.
Dominique H.
0 2
lees meer

Jullie voorstellen

Keerpunt Hasseltweg
Er zou een extra keerpunt moeten komen op de Hasseltweg aan de westelijke grens van het BPA Hasseltweg 1 (tussen Broekx bvba, ZEB & Kvik, Sleeplife) zodat de aansluitende (bedoelde) woonzone langs de Hasseltweg niet 2x verstoord wordt door het omkerend verkeer van of naar de oostelijke winkelzone.
Jos H.
0 1
lees meer

Jullie voorstellen

Rotondes
Rotondes op Hasseltweg ter plaatse van Wennel/Slagmolenweg en Vennestraat/Tennislaan/Jaarbeurslaan vervangen door verkeerslichten, met langdurig groen licht in de richting Genk-Hasselt, lost files op en is duidelijker, daarom veiliger.
Jos H.
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

Zebrapad ter hoogte van Coghenstraat bij Hasseltweg
Zowel wij als bewoners van bokrijkpark als mensen kn de wijk erachter steken hier zeer vaak over om te gn fietsen of wandelen in Bokrijk
Leentje P.
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

Herinrichting Slagmolenweg
Gezien de wateroverlast op de Slagmolenweg dd 29-30/06/2021: bij de herinrichting van de Slagmolenweg vooreerst de brug over de Stiemer verbreden zodat er voldoende waterdebiet onderdoor kan.
Jos H.
0 3
lees meer

Jullie voorstellen

Westerwennel
Heel de Wennel uitroepen als woonwijk zone 30 , verkeersborden -3,5T en plaatselijk verkeer. Westerwennel voorzien van verkeersremmers (verhoogde kruispunten , verkeersdrempel,bloembakken) en radarcontrole.
Martin A.
0 1
lees meer

Jullie voorstellen

Veilige oversteekplaats van Coghenstraat naar fietspad d.m.v b.v zebrapad
Om veilig vanaf de Coghenstraat te komen naar fiets of wandelroute naar Genk c.q. Hasselt of Park Bokrijk te kunnen oversteken.
Sybren J.
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

Verkeersveiligheid aan school St Jozefinstituut
Heb in februari gevraagd om de snelheidsmeter die op een onzinvolle plaats (kneippstraat 40) te verplaatsen dichter naar de school (fietsstraat ter hoogte tussen de 2 vijvers bv). Helaas is dit nog steeds niet gebeurd ondanks dat het besproken en beslist is. 7 weken om te beslissen of dit kan en 5 weken om het uit te voeren is blijkbaar kort door de bocht. Misschien kan u mij de toelating geven en zal ik het zelf doen.
Ronald N.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 59 bijdragen