Deel op facebook
Deel op X
Deel op facebook
Deel op X

Jullie voorstellen

Welke maatregelen stellen jullie voor om Genk-Midden veiliger te maken?

59
51

Deze voorstellen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 59 bijdragen

Jullie voorstellen

Knip aan de Gildelaan
Overlast
Johan L.
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

Dagelijk straatracers & enorm veel lawaai Westerring in Oud-Termien
Dagelijks scheuren er straatracers (auto´s, quads, motors) tegen overdreven snelheid over de westerring. Dit is sowieso al een enorm lawaaierige baan die van voor zonsopgang tot diep in de nacht overlast veroorzaakt voor de buurtbewoners. Voorstel: - plaats een trajectcontrole van aan het kruispunt met de Europalaan tot aan het kruispunt met de zuiderring - plaats geluidsschermen t.h.v. het bewoonde gedeelte van de Westerring (t.h.v. Rozenkranslaan, Haasberg, Steeneikstraat & Calvariestraat)
Thomas G.
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

Herdenken van de verkeersstromen tussen Oosterring - Westerring en Zuiderring - Europalaan
Het gebied in deze zone heeft een grootte van 2 kilometer op 2 kilometer, met inbegrip van het Bosgebied Melberg. Wie van hieruit naar Genk-centrum moet, kan dat prima per fiets of te voet. Binnen de zone hoort enkel bestemmingsverkeer thuis - maximumsnelheid 30 km/uur. Doorgaande wegen zoals Nieuwstraat-Langerloweg en Hoogstraat dienen geknipt. Om je bestemming te bereiken dien je steeds op dezelfde route in te rijden en weer uit te rijden. Binnen de wijken (Kolderbow, D'Ierd, Vlakveld) dienen woonerven uitgebouwd, met snelheid van maximaal 20 km/uur, zodat zachte weggebruikers en spelende kinderen er alle ruimte krijgen. Voor doorgaande fietsers kunnen fietsroutes worden uitgebouwd, bijvoorbeeld van Kolderbos, via het kerkhof, door het Vlakveld richting centrum. Waar mogelijk dienen fietsers en voetgangers voorrang te krijgen. Wat het openbaar vervoer betreft, dit moet zeker ook grondig herzien worden om de leefbaarheid van dit gebied te verbeteren.
Peter V.
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

Herinrichting Slagmolenweg
Gezien de wateroverlast op de Slagmolenweg dd 29-30/06/2021: bij de herinrichting van de Slagmolenweg vooreerst de brug over de Stiemer verbreden zodat er voldoende waterdebiet onderdoor kan.
Jos H.
0 3
lees meer

Jullie voorstellen

overdreven snelheid, Opliggers met aanhangwagen , voorrang van rechts, sluipverkeer
graag zou ik verkeersremmers op elk uitlopende straat , zone 30 , plaatselijk verkeer en niet meer dan 3,5 ton vrachtverkeer
Cox V.
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

Veilige oversteekplaats van Coghenstraat naar fietspad d.m.v b.v zebrapad
Om veilig vanaf de Coghenstraat te komen naar fiets of wandelroute naar Genk c.q. Hasselt of Park Bokrijk te kunnen oversteken.
Sybren J.
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

Grote betonnen paal op de hoek bij kwadro, vrachtverkeer omleiden via venweg
Sluipverkeer ga je hier altijd hebben, maar aan de snelheid kan wel iets gedaan worden dmv snelheidsremmers of bloembakken. Zo worden ze ook verplicht om de voorrang van rechts op verschillende plaatsen de respecteren. Het vrachtverkeer wat door de wijk passeert van de winkels is gevaarlijk! Zij hebben op een wijk niks te zoeken! Deze kunnen verplicht worden om zich via het rondpunt ter hoogte van de Landwaartslaan te keren als er een grote betonblok geplaatst wordt ter hoogte van kwadro, begin Wiekstraat. Een knip ben ik Helemaal GEEN voorstander van, aangezien onze kinderen in boxberg naar school gaan en hobby’s hebben en dan zouden we elke keer moeten aanschuiven op de drukke hasseltweg om terug te keren naar ons huis. Dit is te belachelijk voor woorden!
Silvie G.
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

Zebrapad ter hoogte van Coghenstraat
De residentie bokrijkpark heeft een 100 -tal bewoners waarvan 70 % mensen op pensioen , die hun dagelijkse wandeling doen in domein Bokrijk evenals gebruik maken van het openbaar vervoer zoals trein & bus . Anderzijds wonen er in de achterliggende asperijstraat ook verschillende bewoners die via de Coghenstraat naar domein Bokrijk wandelen . Een zebrapad zou zeker de verkeersveiligheid van deze bewoners ten goede komen . Tevens wil ik ook melden om iets te doen aan de geluidsoverlast die de laatste sterk is toegenomen en duidelijk hoorbaar binnen in ons appartement ( getuned wagens en zware moto's )
Eric P.
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

De wijk Bokrijk wordt zone 50
Wordt het niet tijd de hele wijk Bokrijk aan weerszijden van de Hasseltweg als zone 50 (of zone 30) in te richten? De actuele snelheidsremmers hebben geen vat op het roekeloos gedrag van sommige gemotoriseerden, zowel wijkbewoners als doorgaand verkeer.
Marc M.
0 1
lees meer

Jullie voorstellen

Verkeersveiligheid aan school St Jozefinstituut
Heb in februari gevraagd om de snelheidsmeter die op een onzinvolle plaats (kneippstraat 40) te verplaatsen dichter naar de school (fietsstraat ter hoogte tussen de 2 vijvers bv). Helaas is dit nog steeds niet gebeurd ondanks dat het besproken en beslist is. 7 weken om te beslissen of dit kan en 5 weken om het uit te voeren is blijkbaar kort door de bocht. Misschien kan u mij de toelating geven en zal ik het zelf doen.
Ronald N.
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

Bezorgde wennelaar, snelheidsbeperking.
Waarom geen snelheidsbeperking van 30 km , vluchtheuvels om de 150 m en of aan iedere kruispunt, bloembakken. Vrachtwagens enkel voor leveringen en tot 3 ,5 ton . Vrachtwagens via de zodenweg eventueel. Speelpleintje paaltjes zetten om geen auto´s toe te laten. Maria beeld op WW staat dan wel een beetje in een haag . Maar is het niet mogelijk om een beetje verf te krijgen om het bij te werken door een wennelaar. Iedereen weet waat het staat is bijna een referentie punt van onze wijk. Waarom kunnen wij niet de wijk wennel zijn i.p.v een Bee van Winterslag en een beetje van Termien.
Rossano R.
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

Spiegels in de bochten en verkeersremmende of ontradende maatregelen
Ik woon op peerddiefweier 17. Ik ga vaak wandelen met de kindjes. Richting maten en dillekesweier of mierlik. Dit is een smal straatje en toch komt hier veel verkeer door. Rijden ook erg hard met momenten, zelfs al wandel je daar met kleine kinderen. Het is ook nog steeds 2 richtingen, dus je komt ook vaak tegenliggers tegen. Ligt op fietsroutenetwerk dus er zijn ook veel fietsers. Vooral in de bochten, zijn 90 graden bochten , zie je niks . Als daar grote spiegels zouden staan dat zou het een stuk veiliger maken. Zijn eigenlijk 3 van die bochten waar dat al erg veel zou opleveren. 2 op de mierlik, 1 peerdsdiefweier. Ook verkeersremmende maatregelen zouden welkom zijn. Dit op peerdsdiefweier richting dillekesweier. Versmallingen of paar drempeltjes. Op die manier zou je mensen ontraden om hier snel te rijden. Wordt vaak als sluipweg gebruikt. Op deze rustige plaats vlak langs de maten zou het zeer fijn zijn als voetgangers en fietsers echt op de eerste plaats zouden komen.....
Tristan R.
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

Gevaarlijke verkeerssituatie schurfstraat
Sinds enkele jaren is de doodlopende schurfstraat in Termien ´doorgetrokken´ voor de bouw van enkele nieuwbouw woningen. Deze nieuwe woonwijk bestaat vnl uit jonge gezinnen, vaak met kinderen (of koppels met een kinderwens) Door het doortrekken van de straat, ontstond er een ´knik´ tussen het punt waar de straat vroeger doodliep en de nieuwe woonwijk. Deze ´knik´ zorgt voor een moeilijk zicht en vaak zie je de tegenligger nauwelijks aankomen. Dit heeft al geleid tot enkele bijna-accidenten waardoor een oplossing zich sterk aandringt. Ikzelf heb dit al eerder aangehaald maar men wou hier geen gevolg aan geven. Bijzonder jammer en spijtig dat er altijd eerst iets moet gebeuren alvorens men wil ingrijpen. Bij deze een warme oproep om gevolg te geven aan deze gevaarlijke verkeerssituatie waar dagelijks jonge kinderen mee geconfronteerd worden. Adres: punt situeert zich thv +/- schurfstraat 57. Ik heb getracht het aan te duiden op de map hieronder.
Niels V.
0 1
lees meer

Jullie voorstellen

Gevaarlijke bocht Schurfstraat Termien
De schurfstraat is sinds enkele jaren verlengd dmv 2 doodlopende straten omdat er nieuwe verkavelingen zijn vrijgekomen. Sinds kort zijn deze verkavelingen ook al deels bewoond en begint hier een gezellige drukte te ontstaan. Voornamelijk jonge gezinnen hebben zich hier gevestigd. Mede door bovenstaand gegeven is ook het verkeer toegenomen. Hierdoor hebben we gemerkt dat er zich op de bocht tussen het nieuw en oud gedeelte een gevaarlijke situatie is ontstaan. Bij het inrijden van de bocht is het praktisch onmogelijk om je tegenligger te zien. Ook fietsen en spelen hier regelmatig jonge kinderen waardoor we als buurtbewoners extra waakzaam zijn. Kunnen jullie dit hekel punt onder de loep nemen en de nodige stappen treffen om dit punt zo verkeersveilig mogelijk te maken? Recent zijn hier al verschillende ongelukken op een haar na vermeden. We vertrouwen erop dat jullie deze situatie correct inschatten om de verkeersveiligheid te verhogen alvorens er iets gebeurd. Alvast bedankt!
Fabio S.
0 2
lees meer

Jullie voorstellen

Knip Zodenstraat (voor gemotoriseerd verkeer)
De aansluiting van Zodenstraat op Hasseltweg werd herhaaldelijk aangegeven als een gevaarlijk punt bij bevraging van HBVL rond gevaarlijke fietspaden: https://www.hbvl.be/extra/static/2020/fietsgevaar/. Er staan geen huizen aan Zodenstraat. Deze straat volledig knippen creëert een extra veilig fietspad voor onder andere schoolgaande fietsers. Het kan ook de aantrekkelijkheid van gebruik Wiekstraat en Wennel voor ontwijking file op Hasseltweg tussen Zodenstraat en rotonde aan De Wennel.
Jan V.
0 2
lees meer

Jullie voorstellen

Snelheidsremmer op de Craenevenne thv PNC Limburg ( 84-86) waar het fietspad de rijbaan kruist.
Ik woon sedert April 2021 op de Craenevenne 117, 3600 Genk. Sindsdien heb ikzelf 1 ongeval gezien en een tweetal bijna ongevallen, allemaal ter hoogte van punt waar fietspad de rijbaan kruist. Er wordt vrij hard gereden door de motorvoertuigen en het kruispunt met het fietspad is slecht zichtbaar door het begin van Bokrijkbos. Het kan een mogelijk helpen van het verkeer hier wat te doen vertragen door middel van een snelheidsremmer of een flitscamera.
Stefan S.
0 1
lees meer

Jullie voorstellen

Wennel-oosterwennel-westerwennel
verkeersborden -3,5T en plaatselijk verkeer. Westerwennel voorzien van verkeersremmers (verhoogde kruispunten , verkeersdrempel,bloembakken) en radarcontrole
Martin A.
0 1
lees meer

Jullie voorstellen

Zebrapad ter hoogte van coghenstraat
Het is zeer gevaarlijk als ik zelf of met mijn kids de straat wil oversteken. Van de achterliggende wijk Bokrijk zijn er mensen die op dit punt willen oversteken naar de bossen van Bokrijk.
Maria K.
0 2
lees meer

Jullie voorstellen

Ooster- en Westerwennel
Snelheidsmeter en wegvernauwingen op de Ooster- en Westerwennel. Ik ben echt geen voorstander voor een knip Wiekstraat/Westerwennel want daar straffen jullie de bewoners van de wijk mee. Zijn we verplicht de Hasseltweg te nemen en in de file te staan, omdat de Hasseltweg al verzadigd is.
Patricia V.
0 1
lees meer

Jullie voorstellen

Sluipverkeer Wiekstraat
Wij wonen op de Wiekstraat op het gedeelte tussen de Landwaartslaan en Genkerhei. Het sluipverkeer in beide richtingen is hier enorm. Met nog meer winkels op de Hasseltweg op komst gaat dit enkel nog toenemen. Wij zouden voorstellen om een knip te zetten op de plaats waar nu de snelheidsremmer ter hoogte van de Genkerhei ligt. Of eenrichtingsverkeer te maken op de Wiekstraat vanaf de Landwaartslaan richting centrum en eenrichtingsverkeer in de Genkerhei vanuit de Hasseltweg. Zo blijft de verbinding met Boxbergheide voor de vele fietsers en schoolgaande kinderen bestaan.
Ronald E.
0 4
lees meer

Jullie voorstellen

Westerwennel
Heel de Wennel uitroepen als woonwijk zone 30 , verkeersborden -3,5T en plaatselijk verkeer. Westerwennel voorzien van verkeersremmers (verhoogde kruispunten , verkeersdrempel,bloembakken) en radarcontrole.
Martin A.
0 1
lees meer

Jullie voorstellen

geluidsoverlast
Na het ronde punt van Bokrijk beginnen de racers met auto's en moto's op te trekken, vooral 's avonds en in het weekend. Voorstel geluidsflitspalen.
Martine S.
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

Op de Hasseltweg de stopplaatsen voor de bussen verplaatsen naar de ventwegen.
Bussen op de ventweg laten stoppen. Veel files zijn er tijdens de schooluren zeker als er soms drie of meer bussen achter mekaar moeten stoppen. Is ook veel veiliger voor de busgebruikers die niet meer langs het randje van de Hasseltweg moeten staan wachten.
Theo E.
0 1
lees meer

Jullie voorstellen

Snelheidsremmers op de ventwegen naast de Hasseltweg
Door het drukke verkeer tijdens de spitsuren ontstaan er filles op de laatste stukken van de Hasseltweg richting Genk. Veel chauffeurs maken dan gretig gebruik van de ventwegen om het aanschuivende verkeer voor te steken. Met hoge snelheden wordt het aanschuivende verkeer voorbij gestoken. Als fietser of voetvoetganger is het op dat moment levensgevaarlijk om de Hasseltweg over te steken om naar de winkels aan de overkant te gaan.
Freddy W.
0 1
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 59 bijdragen