Om jouw privacy te respecteren, maken we géén gebruik van analytische cookies. We maken enkel gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Deel op facebook
Deel op X
Deel op facebook
Deel op X

Voorstellen vanuit de stad - snelheidsremmers

In het stadsdeel Genk-Zuid zijn momenteel al een aantal snelheidsremmende maatregelen aanwezig. In het voorstel stellen we 5 bijkomende snelheidsremmende maatregelen voor. 

8
2

Deze voorstellen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent

Voorstellen vanuit de stad - snelheidsremmers

Koebaan

De Koebaan fungeert als wijkontsluitingsweg. Deze heeft te lijden onder te hoge snelheden en sluipverkeer. Twee bijkomende snelheidsremmers, verdeeld over de ganse lengte, worden voorzien om deze problemen in te dijken. 

Stad Genk
0 0
lees meer

Voorstellen vanuit de stad - snelheidsremmers

Wintergroenstraat

Door de verlenging van de Wintergroenstraat tot de N77 Terboekt wordt de functie van deze straat in de realiteit opgekrikt tot een wijkontsluitingsweg. Niet alleen de nieuwe verbinding, maar ook de positionering van de nieuwe school en de gestage groei via het woonproject Meiboom zullen ongetwijfeld meer verkeer genereren in de toekomst. Om mogelijk sluipverkeer en hoge snelheden in te dijken wordt voorgesteld om in het oude deel van de straat drie bijkomende snelheidsremmende elementen te voorzien (2 op de brede en lange toegangsweg en 1 ter hoogte van het kruispunt Boshoekstraat/ingang toekomstige school). Deze snelheidsremmer ter hoogte van de Boshoekstraat kan ook als toegangspoort fungeren voor Nieuw Sledderlo. 

Stad Genk
0 0
lees meer

Voorstellen vanuit de stad - snelheidsremmers

Koebaan

De Koebaan fungeert als wijkontsluitingsweg. Deze heeft te lijden onder te hoge snelheden en sluipverkeer. Twee bijkomende snelheidsremmers, verdeeld over de ganse lengte, worden voorzien om deze problemen in te dijken. 

Stad Genk
0 2
lees meer

Voorstellen vanuit de stad - snelheidsremmers

Wintergroenstraat

Door de verlenging van de Wintergroenstraat tot de N77 Terboekt wordt de functie van deze straat in de realiteit opgekrikt tot een wijkontsluitingsweg. Niet alleen de nieuwe verbinding, maar ook de positionering van de nieuwe school en de gestage groei via het woonproject Meiboom zullen ongetwijfeld meer verkeer genereren in de toekomst. Om mogelijk sluipverkeer en hoge snelheden in te dijken wordt voorgesteld om in het oude deel van de straat drie bijkomende snelheidsremmende elementen te voorzien (2 op de brede en lange toegangsweg en 1 ter hoogte van het kruispunt Boshoekstraat/ingang toekomstige school). Deze snelheidsremmer ter hoogte van de Boshoekstraat kan ook als toegangspoort fungeren voor Nieuw Sledderlo. 

Stad Genk
0 0
lees meer

Voorstellen vanuit de stad - snelheidsremmers

Krelstraat-Kruisbosstraat

De ontwikkeling van het woongebied Kruisbos bracht meer verkeer in de Krelstraat. Door buurtbewoners werden verschillende meldingen gedaan over onaangepaste snelheden. Er wordt voorgesteld om een verhoogde inrichting te voorzien op het kruispunt om dit probleem structureel in te dijken. 

Stad Genk
0 0
lees meer

Voorstellen vanuit de stad - snelheidsremmers

Slaghoutstraat en Beverststraat 

Ondanks het feit dat er enkel plaatselijk verkeer passeert, klaagt de buurt al geruime tijd over de te hoge snelheden in deze straten. 

Voorgesteld wordt bij de geplande herinrichting (korte termijn) de nodige snelheidsremmende maatregelen in te bouwen. Deze renovatie kadert in het rioleringsdossier. 

Stad Genk
0 0
lees meer

Voorstellen vanuit de stad - snelheidsremmers

Brandweg-Putwijerstraat

Hier ontbreekt momenteel een poorteffect naar de woonzone toe. Een snelheidsremmende constructie zal de woonzone (zone 30) duidelijker afbakenen en tegelijkertijd ook een snelheidsremmend effect bewerkstelligen. 

Stad Genk
0 0
lees meer

Voorstellen vanuit de stad - snelheidsremmers

Wintergroenstraat

Door de verlenging van de Wintergroenstraat tot de N77 Terboekt wordt de functie van deze straat in de realiteit opgekrikt tot een wijkontsluitingsweg. Niet alleen de nieuwe verbinding, maar ook de positionering van de nieuwe school en de gestage groei via het woonproject Meiboom zullen ongetwijfeld meer verkeer genereren in de toekomst. Om mogelijk sluipverkeer en hoge snelheden in te dijken wordt voorgesteld om in het oude deel van de straat drie bijkomende snelheidsremmende elementen te voorzien (2 op de brede en lange toegangsweg en 1 ter hoogte van het kruispunt Boshoekstraat/ingang toekomstige school). Deze snelheidsremmer ter hoogte van de Boshoekstraat kan ook als toegangspoort fungeren voor Nieuw Sledderlo. 

Stad Genk
0 0
lees meer