Skip to main content
home-page
Deel op facebook
Deel op twitter
home-page
Deel op facebook
Deel op twitter

Jullie voorstellen

Welke maatregelen stellen jullie voor om Genk-Zuid veiliger te maken?

11
1

Deze voorstellen werden reeds ingediend

Willekeurig
Populair
Recent
Spiegel om het aankomende verkeer te zien, vooral voor fietsers!
Wij wonen op de Aldebiezenstraat en zijn heel tevreden dat dit een doodlopende straat is geworden! Wij brengen onze kinderen bijna dagelijks met de fiets naar de school in Rozendaal. Hiervoor moeten we het kruispunt van de Caetsbeek en de Eikelaarstraat oversteken. Als we vanuit diepenbeek komen is dit voor fietsers een heel moeilijk/gevaarlijk kruispunt, zeker met kinderen erbij. Het is een scherpe bocht en je heb geen zicht op wat er van rechts komt. Is het mogelijk om hier een spiegel te zetten zodat fietsers een beter zicht hebben op het aankomend verkeer? Bovendien wordt er hier nog steeds erg had gereden en komt hier veel vrachtverkeer voorbij.
Sylvia N.
0 0
lees meer
Veel sluip en vrachtverkeer
Een wegversmalling of verkeersremmer plaatsen om het sluipverkeer, de vrachtwagens en tractoren te verminderen. De weg is ook met regelmaat stuk gereden. Vrachtverkeer mijd de Nieuwstraat in Diepenbeek en rijd tussendoor om de weegbrug te mijden.
Enrico A.
0 0
lees meer
Andere knip Caetsbeek
Dan kunnen we tenminste rustig slapen van 05h tot 8h in de morgen. Hier moet ergens een andere knip uitgevoerd worden zodat dit stuk van de caetsbeek ontlast wordt. Hier passeert namelijk alle verkeer komende en teruggaand van Diepenbeek. Terwijl er op het andere lange stuk van de caetsbeek verkeersvrij is.
Door knip aan deze zijde van de caetsbeek wordt het verkeer komende van Diepenbeek en terug naar Diepenbeek allemaal langs mijn deur geleid!.Ande
Marc B.
0 0
lees meer
Knip aan Fordlaan ?
Waarom niet de knip aan het begin van Caetsbeek? Op deze manier hebben we 2 uitvalswegen ( Diepenbeek en Fordlaan richting ander rond punt) en de rust blijft behouden
Kristel A.
0 0
lees meer
Wegversmalling
Dit korte stuk van Caetsbeek heeft enorm veel last van sluip & vrachtverkeer! Voornamelijk om de weegbrug te mijden… De straat wordt stuk gereden, het is heel gevaarlijk door het drukke verkeer en dit allemaal sinds de tijdelijke afsluitingen. Door het plaatsen van een wegversmalling, lijkt me dat we dit vrachtverkeer aanzienlijk kunnen verminderen.
Sarah V.
0 0
lees meer
Problemen Lousbeekstraat
In de Lousbeekstraat, waar ik al 25 jaar woon, wordt te snel gereden (er zijn daar in de zomer veel fietsers). Wordt ook gebruikt als sluipweg!
Alex S.
0 1
lees meer
Spiegels voor fietsers om aankomende verkeer te zien
Als ik met mijn kinderen van de genkerweg naar de eikelaarstraat wil fietsen om zo naar onze straat,de aldebiezenstraat, te fietsen, moeten we de caetsbeek oversteken. Voor auto's is hier maar 1 richting mogelijk vanwege de geplaatste paaltjes maar wij kunnen met de fiets wel rechtdoor. Dit is een zeer gevaarlijk punt want er is slecht zicht naar rechts om te zien of er auto's aankomen. Zeker met kleine kinderen die nog niet zo zeker zijn op de fiets is dit gevaarlijk. En ik wil zoveel mogelijk met mijn kinderen met de fiets naar school,ik vind dit zeer belangrijk. Dus het zou een grote hulp zijn als hier bv. een spiegel hangt om een aankomende verkeer te zien.
Sanne A.
0 0
lees meer
Wegversmalling op kruispunt Caetsbeek/Eikelaarstraat en wegversmalling aan begin Beverststraat
Voorstel: 1. Ter hoogte van de kapel op de Caetsbeek een enge wegversmalling aanleggen. De paaltjes dus wegdoen. De paaltjes van de Caetsbeek naar links richting Eikelaarstraat moeten dan blijven staan. 2. Aan het begin van de Beverstraat ook eenzelfde enge wegversmalling aanleggen. Voordeel: - De voorstanders van de paaltjes zullen nog altijd gespaard blijven van het onnodige grote vracht- en sluipverkeer door de wegversmalling. De tegenstanders van de paaltjes kunnen terug langs de wegversmalling rijden. - De 2 drempels op de Caetsbeek kunnen blijven staan, waardoor auto’s minder hard rijden - De bewoners van de Beverstraat zullen tevreden zijn want er kunnen geen vrachtwagens meer rijden en de stroom aan auto’s zal ook halveren omdat de helft van de auto’s die van Diepenbeek of Bilzen komen langs de wegversmalling op de Caetsbeek gaan Nadeel: - De vuilniskar kan dan niet meer naar de beverstraat, maar dat kan opgelost worden door een paaltje dat in de grond kan gaan op aanvraag
Laura O.
0 0
lees meer
inwoner van Sledderlo 23! gevaarlijkste/drukste kruispunt van heel 3600
Op dit kruispunt wordt enorm SNEL gereden vooral 's avonds en in het weekend. Alsook is er een heleboel sluipverkeer van zware vrachtwagens, met lege laadbakken die denderen. voorstel is om bv. een trajectcontrole te voorzien zoals op de Sledderloweg of een VERHOOGDE snelheidsremmer zoals op Ijzersteenweg in Genk (Termien)
Saura B.
0 0
lees meer
Betere singnalisatie
Het verkeer dat de beverstraat op komt gereden, komende van de H. Fordlaan, die zich verplaatsen naar Diepenbeek of Bilzen komen zo snel opgereden. Er wordt geen rekening gehouden dat er voorrang van rechts is. Mensen rijden tegen 50 en sneller door. Graag duidelijke aanduiding voorrang van rechts opdat het verkeer geremd wordt. Een drempel hoeft niet, maar een noodzakelijk iets zijn om de mensen tegen te houden hard te rijden. Graag ook goede aanduiding per bord dat zwaar vervoer enkel voor plaatselijke levering is + controle door politie op zwaar vervoer.
David V.
0 0
lees meer
Geen knip/afsluiting aan het graanplein, maar een andere oplossing!
De afsluiting aan het graanplein zorgt voor extra omwegen en een beperking van de mobiliteit voor de bewoners van de wijk. Deze 'zone 30' wijk bevat al te veel doodlopende straatjes en specifieke wandelpaden om de straten met elkaar te verbinden. Het lijkt nu al een heus doolhof. Gelieve een andere oplossing uit te denken, zoals bijvoorbeeld het smaller maken met kussens, spiegels op de draai voor fietsers, het niet constant wisselen van het voetgangerspad over de twee kanten van de straat waardoor je continu moet oversteken op straat om op het voetpad te blijven (dit is trouwens écht gevaarlijk) ...
Kimberly W.
0 0
lees meer