Voorstellen voor snelheidsremmers
Bekijk hier de voorstellen voor snelheidsremmersVoorstellen voor knips/afsluitingen
Bekijk hier de voorstellen voor knips/afsluitingenJullie voorstellen voor veilig verkeer
Dien hier zelf een voorstel in voor een verkeersveilige wijkJullie ideeën
Jullie voorstellen
Vanden Borre
Jullie voorstellen
Versmal sommige straten van de wijk
Jullie voorstellen
Veilige oversteekplaats (zebrapad) van de Hasseltweg ter hoogte van de Coghenstraat
Voorstellen vanuit de stad - wegafsluitingen
Knip/afsluiting weg (uitgezonderd voor fietsers en voetgangers) - Meeënweg-Weidestraat
Het traject IJzersteenweg – Slagmolenweg is een gekende sluiproute tussen de Westerring en de Hasseltweg. Metingen in 2018 geven dit aan.
Het strategisch knippen van beide wegen is een goede maatregel om dit euvel in te dijken. De consequentie is dat bestuurders de gedwongen omweg binnen de wijk niet meer gaan nemen, tijd gaan verliezen en het hoofdwegennet meer gaan gebruiken.
De verwachte Spartacuslijn 2 zal de Meeënweg volgen. De projectnota Spartacus 2 heeft als streefdoel alle bestaande verbindingen (fiets en auto) op de Meeënweg te behouden. Daarbij wordt wel aangegeven dat het op het punt van Weidestraat technisch bijzonder moeilijk is om dit te realiseren binnen de beschikbare ruimte. Hier is het reeds beslist dat deze straat geknipt zal worden voor autoverkeer.
Voorstellen vanuit de stad - wegafsluitingen
Knip/afsluiting weg (uitgezonderd voor fietsers en voetgangers) - Meeënweg-Beemdenstraat
Het traject IJzersteenweg – Slagmolenweg is een gekende sluiproute tussen de Westerring en de Hasseltweg. Metingen in 2018 geven dit aan.
Het strategisch knippen van beide wegen is een goede maatregel om dit euvel in te dijken. De consequentie is dat bestuurders de gedwongen omweg binnen de wijk niet meer gaan nemen, tijd gaan verliezen en het hoofdwegennet meer gaan gebruiken.
De verwachte Spartacuslijn 2 zal de Meeënweg volgen. De projectnota Spartacus 2 heeft als streefdoel dat alle bestaande verbindingen (fiets en auto) op de Meeënweg te behouden. Daarbij wordt wel aangegeven dat het op het punt van Beemdenstraat technisch bijzonder moeilijk is om dit te realiseren binnen de beschikbare ruimte. Hier is het reeds beslist dat deze straat geknipt zal worden voor autoverkeer.
Ontdek en reageer op de voorstellen voor Genk-Midden
Evaluatie
Op basis van de evaluatie, werd een definitief verkeersplan opgmaakt.
Bekijk het definitieve verkeersplanVerkeersplan Genk-Midden
Indienen voorstellen
juni
Uitwerking finaal plan
juli - augustus
Beslissing schepencollege
augustus - september
Uitvoering
vanaf september