Skip to main content
home-page
Deel op facebook
Deel op twitter
home-page
Deel op facebook
Deel op twitter

Voorstellen voor snelheidsremmers

Bekijk hier de voorstellen voor snelheidsremmers

Voorstellen voor knips/afsluitingen

Bekijk hier de voorstellen voor knips/afsluitingen

Jullie voorstellen voor veilig verkeer

Dien hier zelf een voorstel in voor een verkeersveilige wijk

Jullie ideeën

Willekeurig
Populair
Recent

Jullie voorstellen

Spiegels in de bochten en verkeersremmende of ontradende maatregelen
Ik woon op peerddiefweier 17. Ik ga vaak wandelen met de kindjes. Richting maten en dillekesweier of mierlik. Dit is een smal straatje en toch komt hier veel verkeer door. Rijden ook erg hard met momenten, zelfs al wandel je daar met kleine kinderen. Het is ook nog steeds 2 richtingen, dus je komt ook vaak tegenliggers tegen. Ligt op fietsroutenetwerk dus er zijn ook veel fietsers. Vooral in de bochten, zijn 90 graden bochten , zie je niks . Als daar grote spiegels zouden staan dat zou het een stuk veiliger maken. Zijn eigenlijk 3 van die bochten waar dat al erg veel zou opleveren. 2 op de mierlik, 1 peerdsdiefweier. Ook verkeersremmende maatregelen zouden welkom zijn. Dit op peerdsdiefweier richting dillekesweier. Versmallingen of paar drempeltjes. Op die manier zou je mensen ontraden om hier snel te rijden. Wordt vaak als sluipweg gebruikt. Op deze rustige plaats vlak langs de maten zou het zeer fijn zijn als voetgangers en fietsers echt op de eerste plaats zouden komen.....
tristan r.
0 0
lees meer

Voorstellen vanuit de stad - wegafsluitingen

Knip/afsluiting weg (uitgezonderd voor fietsers en voetgangers) - Meeënweg-Weidestraat

Het traject IJzersteenweg – Slagmolenweg is een gekende sluiproute tussen de Westerring en de Hasseltweg. Metingen in 2018 geven dit aan.

Het strategisch knippen van beide wegen is een goede maatregel om dit euvel in te dijken. De consequentie is dat bestuurders de gedwongen omweg binnen de wijk niet meer gaan nemen, tijd gaan verliezen en het hoofdwegennet meer gaan gebruiken.

De verwachte Spartacuslijn 2 zal de Meeënweg volgen. De projectnota Spartacus 2 heeft als streefdoel alle bestaande verbindingen (fiets en auto) op de Meeënweg te behouden. Daarbij wordt wel aangegeven dat het op het punt van Weidestraat technisch bijzonder moeilijk is om dit te realiseren binnen de beschikbare ruimte. Hier is het reeds beslist dat deze straat geknipt zal worden voor autoverkeer.

Stad Genk
0 6
lees meer

Jullie voorstellen

zwaar verkeer uitgezonderd lijnbussen niet meer toelaten langs Rozenkranslaan en Gildelaan.
De bijdrage hiervan is overlast, veiligheid en milieuvriendelijk.
johan l.
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

Snelheidsremmer westerwennel
Verhoogde verkeersdrempel aan de bocht komende van wennel naar westerwennel, en op ieder kruispunt minimaal 3, bord zone 30 en verboden 3.5+ton
Hava G.
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

Veilige oversteekplaats van Coghenstraat naar fietspad d.m.v b.v zebrapad
Om veilig vanaf de Coghenstraat te komen naar fiets of wandelroute naar Genk c.q. Hasselt of Park Bokrijk te kunnen oversteken.
Sybren J.
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

De hoge snelheid en het sluipverkeer aanpakken op de klotstraat. Teveel vrachtwagen die daar komen .
Men gebruikt de klotstraat als sluikweg om de drukke Hasseltweg te vermijden. Vrachtwagens die niet op deze weg moeten zijn omleiden via boekrakeweg. De snelheid ligt er veel te hoog ,daarom meer controles uitvoeren.
Gerard Q.
0 0
lees meer
Ontdek ze allemaal

Ontdek en reageer op de voorstellen voor Genk-Midden

Meer nieuws & activiteiten

Evaluatie

Op basis van de evaluatie, werd een definitief verkeersplan opgmaakt.

Bekijk het definitieve verkeersplan

Verkeersplan Genk-Midden

We willen dat iedere Genkenaar zich comfortabel en veilig kan verplaatsen. Daarom stelden we per stadsdeel een verkeersplan op waarmee we de verkeersveiligheid in jouw wijk willen verbeteren.

Indienen voorstellen

juni

Uitwerking finaal plan

juli - augustus

Beslissing schepencollege

augustus - september

Uitvoering

vanaf september