Skip to main content
home-page
Deel op facebook
Deel op twitter
home-page
Deel op facebook
Deel op twitter
Ontdek het thema

Voorstellen vanuit de stad - snelheidsremmers

Snelheidsremmer Wennel

Beschrijving

Nieuwe snelheidsremmende maatregelen worden systematisch voorzien op wegvakken die rechtlijnig en te lang zijn en aanzet geven tot te hoge snelheden. Ook klachten van buurtbewoners, geven vaak aanleiding tot het plaatsen van snelheidsremmende maatregelen. 

Bij het uitzetten van de ‘drempels’ wordt, waar mogelijk, een gewenste/aanbevolen tussenafstand van zo’n 150m toegepast (gangbare afstand voor verkeerskundige ontwerpen). 

Als dit systeem volledig uitgerold is dwingen we voor de gemiddelde bestuurder het juiste rijgedrag af binnen een bepaalde zone.

De exacte locatie en keuze van type van de snelheidsremmers zal na goedkeuring van het concept, gekozen worden door de betrokken stadsdiensten. 

Andere voorstellen van locaties voor snelheidsremmer zijn ook welkom.

10
Log in om te reageren

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je je eerst registreren/aanmelden.

Aanmelden

Reacties

Het probleem van de Hasseltweg situeert zich vooral ter hoogte van de rotonde van de Wennel-Slagmolen. Ik stel voor om de knip voor de Wennel te plaatsen aan deze rotonde richting Wennel zodat het vele verkeer van de Wennel afgesloten is en er vlotter verkeer is voor iedereen op de Hasseltweg! Ik heb stilaan de indruk dat sommige inwoners een prive-weg willen maken van de Wennel met ook nog eens een prive-oprit naar de Hasseltweg! Iedere buurtbewoner heeft last van de Hasseltweg van de Vennestraat tot de Zodenstraat! PS: Autoverkeer Hasselt - Genk rijd heus niet over de Wennel! Gehaaste mensen nemen daar de ventweg en eventueel de parking voor Vandenborre om langs de file door te rijden! Zwaar verkeer moet inderdaad verboden borden in wijken. Zwaar verkeer mag nu ook al niet de kleine keerpunten gebruiken volgens de verkeersborden. Een betere aanduiding via verkeersborden voor de te gebruiken keerpunten door het zware verkeer zou ook een oplossing kunnen zijn! Vele ongeduldige chauffeurs maken gebruik van de ventwegen om de files tegen hoge snelheid voorbij te rijden bij drukverkeer. Mensen die correct staan aan te schuiven verliezen hierdoor iedere dag veel tijd! Misschien is het wel nuttig om daar eens te denken over snelheidsremmers of verkeerslichten bij het terug invoegen voor de rotondes bij druk verkeer! Iemand die gaat winkelen kan die 5 minuten vertraging er wel bijnemen. Het zou veel tijd besparen voor buurtbewoners die er elke dag heel veel tijd verliezen!
In plaats van snelheidsremmers te plaatsen, maak van ALLE straten langs de Hasseltweg fietsstraten en dus ook zone 30 (cfr deel kneippstraat) mét controle. Veel milieuvriendelijker en veiliger.
Op zich met een verkeersremmer geen probleem, maar dan alleen als de knip er niet komt. DIt heeft volgens mij niet veel zin als het alleen voor de bewoners van de wijk is. Ik volg wel een verbod op zwaarder vervoer, alleen is dat vanuit mijn perspectief bekeken. Voor de leveranciers van de winkel (vrachtwagens) is het onmogelijk om op de kleine rotondes te keren op de Hasseltweg. Gevolg gaat zijn dat zij heel het verkeer op de Hasseltweg nog meer gaan blokkeren (als meer blokkeren al mogelijk is). Dus idd een heraanpak van de Hasseltweg is volgens mij de meest aangewezen oplossing.
Verhoogde verkeersdrempel aan de bocht komende van de wennel naar de westerwennel. Meerdere verhoogde drempels over de gehele westerwennel. Borden met max 30 per uur en verboden zwaarder dan 3.5 ton.
Ikzelf en vele onder de wennelaars , zouden dit heel erg waarderen om terug onze rustige straat terug te krijgen zoals het ooit is geweest. En niet de ideale alternatieve weg om de drukke Hasselt te omzeilen evenals de vele vrachtwagens die hier door gereden komen alsof het hier een snelweg is . Mvg Rossano Romagnoli, een bezorgde wennelaar.
1 snelheidsremmer zal weinig effect hebben op sluikverkeer. Pak het probleem aan in plaats van het te verschuiven. Het probleem is de Hasseltweg.
Beste, Ik hoop dat het hier echt om 1 snelheidsremmer zal gaan , maat op onze Westerwennel zouden er minstens 3 mogen staan.
Indien de knip thv de wiekstraat er komt is het gedaan met het sluipverkeer en is die ene verkeersdrempel niet meer nodig . Nu ligt er niks en paseren er meer dan 100 voertuigen per uur . Na de knip komen enkel de Wennellaars en hun bezoek nog de site op .
De Hasseltweg en vooral de rotonde aan de McDonald's is het probleem: naar die rotonde zijn er vooral files, van die rotonde wegrijden minder. Hoe meer knips in de parallelle of zijstraten van de Hasseltweg, hoe meer sluipverkeer en files op de Hasseltweg zelf.
Vroeger was het bos voor jullie er kwamen wonen. Wat zou ik er veel om geven om daar terug natuur te hebben. Elke keer als ik deze straat neem, heb ik niet meer dan 1 voertuig voor mij staan aan de Hasseltweg. Het sluipverkeer valt dus best mee. Het is geen doodlopende straat. Elke inwoner van Genk wil geen verkeer voor zijn deur. Los het probleem op de Hasseltweg op !!!!