Goedgekeurde testmaatregel voor de overige verkeersmaatregelen.
Goedgekeurde testmaatregel voor de overige verkeersmaatregelen.
Deze ideeën werden reeds ingediend
Goedgekeurde testmaatregel voor de overige verkeersmaatregelen.
Neerzijstraat: op- en afrit Europalaan optimaliseren
Om de aansluiting van de Europalaan op de Neerzijstraat te verbeteren, wordt het kruispunt licht aangepast. Uit een kruispunttelling door de dienst Mobiliteit bleek dat er geen capaciteitsproblemen zijn en dat er nog voldoende capaciteit op het kruispunt is. De voorgestelde maatregel zorgt er daarnaast ook voor dat het rechtdoorgaande verkeer op de Neerzijstraat wordt afgeremd.
Goedgekeurde testmaatregel voor de overige verkeersmaatregelen.
Winterslagstraat: mogelijke aanpassingen voor sluipverkeer en snelheid.
Dienst Mobiliteit schreef een adviesnota waarin meerdere scenario's met elkaar werden vergeleken. Mogelijke aanpassingen worden pas na oplevering van de werken Evence Coppeelaan uitgevoerd.
Goedgekeurde testmaatregel voor de overige verkeersmaatregelen.
Waterstraat: voorrangsweg aan het kruispunt met Hoogzij
Op vraag van bewoners wordt de voorrang van rechts regel afgeschaft. Deze regeling zorgt voor zeer moeilijke en gevaarlijke situaties als er wagens uit de 3 richtingen komen die willen indraaien naar de Hoogzij. Hierbij wordt de Waterstraat - Hoogzij in de voorrang gelegd.
Goedgekeurde testmaatregel voor de overige verkeersmaatregelen.
Ricthter - Neerzijstraat: voorrangsweg
Naar analogie met de andere straten die in de voorrang worden gelegd, wordt Richter-Neerzijstraat-Waterstraat een voorrangsweg (van het kruispunt met de Zagerijstraat t.e.m. het kruispunt met de Hoogzij). De fietspaden parallel aan de voorrangsweg worden doorgetrokken waar dat vandaag nog niet het geval is.
Goedgekeurde testmaatregel voor de overige verkeersmaatregelen.
Hoogzij: maatregel sluipverkeer
Mogelijke aanpassingen voor sluipverkeer en snelheid worden samen met ontwikkelingen kruispunt ZOL en fly-under bekeken.
Goedgekeurde testmaatregel voor de overige verkeersmaatregelen.
Grotestraat: zorgen voor voldoende vrije doorgang op de voetpaden
Log in om te stemmenGoedgekeurde testmaatregel voor de overige verkeersmaatregelen.
Heeldstraat: in de voorrang aan het kruispunt Annunciadenstraat
Fietsers die uit de Annunciadenstraat komen, moeten voorrang verlenen aan fietsers uit de Heeldstraat. Het verkeer dat vanuit de Weg naar As komt, ziet geen voorrangsborden en volgt de algemene voorrangsregels. De fietspaden op de Heeldstraat lopen door over het kruispunt, dit allemaal zorgt voor tegenstrijdige verkeerssituaties voor de weggebruikers. Door het kruispunt in de voorrang te leggen, ontstaat er een duidelijke en eenduidige voorrangsregeling voor alle weggebruikers.
Goedgekeurde testmaatregel voor de overige verkeersmaatregelen.
Reinpadstraat: verlengen fietsstraat tot Collegelaan
De fietsstraat wordt doorgetrokken tot de Collegelaan. De bestaande fietspaden kunnen door voetgangers gebruikt worden zonder in conflict te komen met fietsers. Omdat de fietsstraat een bovenlokale fietsroute is wordt ze in de voorrang gelegd. Autoverkeer over de St.- Lodewijkstraat wordt afgeremd door de verhoogde inrichting.
Goedgekeurde testmaatregel voor de overige verkeersmaatregelen.
Bochtlaan: herinrichting Evence Coppeélaan doortrekken tot rotonde Reinpadstraat
De heraanleg van de Evence Coppéelaan – Bochtlaan (tot Jan Habexlaan) wordt ineens doorgetrokken tot de rotonde Reinpadstraat. Deze 6e fase (na fase 5: Hof van Gan – Jan Habexlaan) is gepland voor 2025.