Om jouw privacy te respecteren, maken we géén gebruik van analytische cookies. We maken enkel gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Deel op facebook
Deel op X
Deel op facebook
Deel op X

Goedgekeurde testmaatregel voor snelheidsremmende maatregelen.

40
17

Deze ideeën werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 40 bijdragen

Goedgekeurde testmaatregel voor snelheidsremmende maatregelen.

Heeldstraat: snelheidsremmer

Tussen Annunciadenstraat en Mispelaarstraat (ca 480 m) liggen geen remmers. Idem tussen Mispelaarstraat en Neerzijstraat (ca 350 m). Het Telraam op het zuidelijke deel van de Heeldstraat noteert een V85 > 50 km/u. Snelheidsremmers zijn dus aangewezen.

Stad Genk
0 0
Log in om te stemmen

Goedgekeurde testmaatregel voor snelheidsremmende maatregelen.

Schepersweg: chicanes terugplaatsen

De oude situatie (chicanes) wordt overal hersteld.

Stad Genk
0 2
Log in om te stemmen

Goedgekeurde testmaatregel voor snelheidsremmende maatregelen.

Albert Remansstraat: snelheidsinformatiebord

Fysieke remmers die we binnen de verkeersplannen gebruiken zijn er niet mogelijk (te hoge intensiteiten én de rijbaan is er minder dan 6m breed). Om bestuurders toch op hun snelheid attent te maken, plaatsen we een snelheidsinformatiebord.

Stad Genk
0 0
Log in om te stemmen

Goedgekeurde testmaatregel voor snelheidsremmende maatregelen.

Wijerdriesstraat: snelheidsremmer

Vlak aan de ‘drempel’ halverwege Wijerdriesstraat wordt geteld met een Telraam. De teller registreert een V85 tussen 40 en 50 km/u. Eigenlijk moeten verhoogde inrichtingen de snelheid lokaal verlagen tot 30 km/u. De inrichting is niet effectief en de V85 verderop overstijgt waarschijnlijk 50 km/u. We voorzien een versmalling aan het kruispunt Brakenstraat en een chicane aan de bestaande drempel.

Stad Genk
0 2
Log in om te stemmen

Goedgekeurde testmaatregel voor snelheidsremmende maatregelen.

Neerzijstraat: snelheidsremmer
Stad Genk
0 0
Log in om te stemmen

Goedgekeurde testmaatregel voor snelheidsremmende maatregelen.

G. Bijnenslaan: snelheidsinformatiebord

Fysieke remmers die we binnen de verkeersplannen gebruiken zijn er niet mogelijk (te hoge intensiteiten én de rijbaan is er minder dan 6m breed). Om bestuurders toch op hun snelheid attent te maken, plaatsen we een snelheidsinformatiebord.

 

Stad Genk
0 0
Log in om te stemmen

Goedgekeurde testmaatregel voor snelheidsremmende maatregelen.

Sint-Lodewijkstraat: snelheidsremmer

Het Telraam op Sint-Lodewijkstraat (tussen Hoefstadstraat en Peerboomstraat) registreert een V85 van +70km/u. Op dit straatdeel en het deel tussen de rotonde en de Mosselerlaan ontbreken snelheidsremmers hoewel het wegbeeld hoge snelheden aanwakkert. Daarom worden er op deze straatdelen snelheidsremmende maatregelen voorzien.

Stad Genk
0 0
Log in om te stemmen

Goedgekeurde testmaatregel voor snelheidsremmende maatregelen.

Herenstraat: snelheidsremmer
Stad Genk
0 0
Log in om te stemmen

Goedgekeurde testmaatregel voor snelheidsremmende maatregelen.

Waterstraat: snelheidsremmer

Als poorteffect richting de wijk worden er twee rijbaankussens geplaatst

Stad Genk
0 1
Log in om te stemmen

Goedgekeurde testmaatregel voor snelheidsremmende maatregelen.

Sint-Lodewijkstraat: snelheidsremmer

Het Telraam op Sint-Lodewijkstraat (tussen Hoefstadstraat en Peerboomstraat) registreert een V85 van +70km/u. Op dit straatdeel en het deel tussen de rotonde en de Mosselerlaan ontbreken snelheidsremmers hoewel het wegbeeld hoge snelheden aanwakkert. Daarom worden er op deze straatdelen snelheidsremmende maatregelen voorzien.

Stad Genk
0 0
Log in om te stemmen

Goedgekeurde testmaatregel voor snelheidsremmende maatregelen.

Neerzijstraat: snelheidsremmer

Aan het begin van de legislatuur werden alle bestaande snelheidsremmende inrichtingen (drempels, verhoogde kruispunten, rotondes, versmallingen, …) in kaart gebracht. Op rechte wegsegmenten en kruispunten waar nog geen of onvoldoende snelheidsremmende maatregelen zijn genomen, worden proefopstellingen voorgesteld teneinde de gewenste snelheid in de (woon)straten structureel af te dwingen. We voorzien snelheidsremmers ter hoogte van de Bonderstraat en Kokerstraat, bijvoorbeeld door het kruispunt met belijning en plooibakens/e.d. in te snoeren.

Stad Genk
0 1
Log in om te stemmen

Goedgekeurde testmaatregel voor snelheidsremmende maatregelen.

Stoffelbergstraat: snelheidsremmer aan het kruispunt Sint-Martensbergstraat

Er wordt door het telraam een V85 boven 50 km/u gemeten, soms boven de 60 km/u. Een snelheidsremmende maatregel is hier dan ook gewenst. Daarnaast is er ook een probleem met zichtbaarheid aan het kruispunt Sint-Martensbergstraat. Door het kruispunt in te snoeren pakken we beide problemen aan.

Stad Genk
0 0
Log in om te stemmen

Goedgekeurde testmaatregel voor snelheidsremmende maatregelen.

Loofstraat: snelheidsremmer

De Loofstraat is een lange rechte woonstraat van ca. 400 m waar geen snelheidsremmers aanwezig zijn. Een snelheidsremmer is hier dan ook op zijn plaats.

Stad Genk
0 2
Log in om te stemmen

Goedgekeurde testmaatregel voor snelheidsremmende maatregelen.

Richter: snelheidsremmer

Richter heeft lange rechte stukken zonder remmende elementen. Zoals op andere wegen met afzonderlijke fietspaden wordt er veel sneller gereden.

Stad Genk
0 0
Log in om te stemmen

Goedgekeurde testmaatregel voor snelheidsremmende maatregelen.

Schaapsdries: snelheidsremmer fietsstraat

Infrastructurele aanpassingen in de Schaapsdries zit in het project optimalisatie Genkerring. Het wensbeeld van dienst Mobiliteit is een fietsstraatprofiel met versmalde rijbaan en een duidelijke middenstrook. Tussentijds worder er snelheidsremmende maatregelen voorzien, voor een betere naleving van de fietsstraat. Bij het plaatsen van rijbaankussens wordt er steeds rekening gehouden met de afstand tussen het kussen de woningen, om geluidsoverlast zo maximaal mogelijk te beperken.

Stad Genk
0 0
Log in om te stemmen

Goedgekeurde testmaatregel voor snelheidsremmende maatregelen.

Schaapsdries: snelheidsremmer fietsstraat

Infrastructurele aanpassingen in de Schaapsdries zit in het project optimalisatie Genkerring. Het wensbeeld van dienst Mobiliteit is een fietsstraatprofiel met versmalde rijbaan en een duidelijke middenstrook. Tussentijds worder er snelheidsremmende maatregelen voorzien, voor een betere naleving van de fietsstraat. Bij het plaatsen van rijbaankussens wordt er steeds rekening gehouden met de afstand tussen het kussen de woningen, om geluidsoverlast zo maximaal mogelijk te beperken.

Stad Genk
0 0
Log in om te stemmen

Goedgekeurde testmaatregel voor snelheidsremmende maatregelen.

Zevenbonderstraat: snelheidsremmer

Uit metingen blijkt dat de V85 boven het toegelaten snelheidsregime van 50 km/u ligt. Met het oog op een eventuele snelheidsverlaging, is het zeker opportuun om snelheidsremmende maatregelen te voorzien.

Stad Genk
0 0
Log in om te stemmen

Goedgekeurde testmaatregel voor snelheidsremmende maatregelen.

Zagerijstraat: snelheidsremmer ter hoogte van Basic Fit

Radarmetingen hebben uitgewezen dat de V85, de typische snelheid, hoger ligt dan 50km/u. Het is daarom aangewezen om hier een snelheidsremmende maatregel te voorzien.

Stad Genk
0 0
Log in om te stemmen

Goedgekeurde testmaatregel voor snelheidsremmende maatregelen.

Sint-Lodewijkstraat: snelheidsremmer

Het Telraam op Sint-Lodewijkstraat (tussen Hoefstadstraat en Peerboomstraat) registreert een V85 van +70km/u. Op dit straatdeel en het deel tussen de rotonde en de Mosselerlaan ontbreken snelheidsremmers hoewel het wegbeeld hoge snelheden aanwakkert. Daarom worden er op deze straatdelen snelheidsremmende maatregelen voorzien.

Stad Genk
0 0
Log in om te stemmen

Goedgekeurde testmaatregel voor snelheidsremmende maatregelen.

Wijerdriesstraat: snelheidsremmer

Vlak aan de ‘drempel’ halverwege Wijerdriesstraat wordt geteld met een Telraam. De teller registreert een V85 tussen 40 en 50 km/u. Eigenlijk moeten verhoogde inrichtingen de snelheid lokaal verlagen tot 30 km/u. De inrichting is niet effectief en de V85 verderop overstijgt waarschijnlijk 50 km/u. We voorzien een versmalling aan het kruispunt Brakenstraat en een chicane aan de bestaande drempel.

Stad Genk
0 0
Log in om te stemmen

Goedgekeurde testmaatregel voor snelheidsremmende maatregelen.

Nieuwe Kuilenweg: snelheidsremmer ter hoogte van bushalte
Stad Genk
0 0
Log in om te stemmen

Goedgekeurde testmaatregel voor snelheidsremmende maatregelen.

Mispadstraat: snelheidsremmer

Net zoals in het noordelijke deel van de Mispadstraat (verkeersplan Genk-Oost) wordt er voorgesteld om snelheidsremmende maatregelen te voorzien.

Stad Genk
0 0
Log in om te stemmen

Goedgekeurde testmaatregel voor snelheidsremmende maatregelen.

Mispadstraat: snelheidsremmer

Net zoals in het noordelijke deel van de Mispadstraat (verkeersplan Genk-Oost) wordt er voorgesteld om snelheidsremmende maatregelen te voorzien.

Stad Genk
0 0
Log in om te stemmen

Goedgekeurde testmaatregel voor snelheidsremmende maatregelen.

Heeldstraat: snelheidsremmer

Tussen Annunciadenstraat en Mispelaarstraat (ca 480 m) liggen geen remmers. Idem tussen Mispelaarstraat en Neerzijstraat (ca 350 m). Het Telraam op het zuidelijke deel van de Heeldstraat noteert een V85 > 50 km/u. Snelheidsremmers zijn dus aangewezen.

Stad Genk
0 0
Log in om te stemmen
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 40 bijdragen