Goedgekeurde testmaatregel voor signalisatie - wegmarkeringsaanpassingen.
Goedgekeurde testmaatregel voor signalisatie - wegmarkeringsaanpassingen.
Deze ideeën werden reeds ingediend
Goedgekeurde testmaatregel voor signalisatie - wegmarkeringsaanpassingen.
Europalaan: weghalen van overbodige/foutieve verkeersborden en plaatsen van ontbrekende verplichte verkeersborden (i.h.b. aan de voetgangersoversteekplaatsen)
Log in om te stemmenGoedgekeurde testmaatregel voor signalisatie - wegmarkeringsaanpassingen.
Weg naar As: signalisatie oversteekplaats Sint-Lodewijkstraat
In de huidige situatie ontbreekt de correcte signalisatie. Daarom is er aanvullende signalisatie nodig.
Goedgekeurde testmaatregel voor signalisatie - wegmarkeringsaanpassingen.
'Verbod uitgezonderd plaatselijk verkeer' Sint-Lodewijkstraat weghalen
Op Sint-Lodewijkstraat, Clarissenlaan en Reinpadstraat staan verbodsborden “uitgezonderd plaatselijk verkeer”. Doorgaand verkeer wordt op die manier getunneld naar de Bretheistraat. We stellen voor om deze borden weg te halen, behalve op de fietsstraat Reinpadstraat. Indien de borden blijven staan kunnen de bewoners van de Reinpadstraat zich niet meer correct juridisch naar hun woning begeven.
Goedgekeurde testmaatregel voor signalisatie - wegmarkeringsaanpassingen.
Reinpadstraat: aanpakken parkeren
De zone wordt fysiek afgesloten zodat er niet meer geparkeerd kan worden. Zo trachten we de veiligheid van de overstekende voetganger te verhogen.
Goedgekeurde testmaatregel voor signalisatie - wegmarkeringsaanpassingen.
Emiel Van Dorenlaan: randlijnen
Randlijnen aanbrengen om te komen tot een optische vernauwing en grotere schuwafstand tussen fietser en gemotoriseerd verkeer.
Goedgekeurde testmaatregel voor signalisatie - wegmarkeringsaanpassingen.
Insnoeren kruispunt Winterslagstraat
Het kruispunt met de Winterslagstraat is overgedimensioneerd. We stellen voor om het kruispunt 'in te snoeren' (bochtstalen verkleinen)
Goedgekeurde testmaatregel voor signalisatie - wegmarkeringsaanpassingen.
Mosselerlaan: voetpad en oversteekplaats aan halte Sint-Lodewijkstraat
Log in om te stemmenGoedgekeurde testmaatregel voor signalisatie - wegmarkeringsaanpassingen.
G.Bijnenslaan: onderbroken aslijn aan inrit Villardel
De volle lijn ter hoogte van de inrit van Villardel wordt onderbroken, zodat bestuurders die van de kant Hoogstraat komen er mogen inrijden.
Goedgekeurde testmaatregel voor signalisatie - wegmarkeringsaanpassingen.
Schabartstraat: optimalisatie kruispunt Armand Maclotlaan
Het insnoeren van het kruispunt zorgt ervoor dat het rijbaankussen reglementair ligt en dat de snelheid van het afdraaiende verkeer wordt afgeremd.
Goedgekeurde testmaatregel voor signalisatie - wegmarkeringsaanpassingen.
Europalaan: overgangen busbaan
Ventwegen accentueren met signalisatie bijzondere overrijdbare bedding en dambordmarkering.
Goedgekeurde testmaatregel voor signalisatie - wegmarkeringsaanpassingen.
Hoefstadstraat-Winterslagstraat: optimalisatie kruispunt
Log in om te stemmenGoedgekeurde testmaatregel voor signalisatie - wegmarkeringsaanpassingen.
Burgemeester Gerard Bijnenslaan: zebrapad aan bushalte
Log in om te stemmenGoedgekeurde testmaatregel voor signalisatie - wegmarkeringsaanpassingen.
Weg naar As: nieuwe parkeerbewegwijzering + foutparkeren en ontoegankelijkheid aan de nieuwe halte Welzijnscampus tegengaan
Log in om te stemmenGoedgekeurde testmaatregel voor signalisatie - wegmarkeringsaanpassingen.
Sint-Lodewijkstraat: optimalisatie rotonde
De rotonde en de aantakkingen naar het dubbelrichtingsfietspad moeten geoptimaliseerd worden in functie van de verkeersveiligheid.
Goedgekeurde testmaatregel voor signalisatie - wegmarkeringsaanpassingen.
Optimalisatie snelheidszone(s) mobiliteitskamer Reinpadstraat
De huidige signalisatie is verwarrend. Een optimalisatie zou dit aanzienlijk kunnen verbeteren. De aanpassingen betreffen de volgende signalisatie: bebouwde kom, fietsstraten, dynamische zones 30 en zones 50.
Goedgekeurde testmaatregel voor signalisatie - wegmarkeringsaanpassingen.
Voetgangerszone: duidelijke en uniforme signalisatie aan de toegangen/verzinkbare palen
Er wordt een totaalplan opgemaakt voor eenduidige signalisatie aan de verzinkbare palen en toegangen tot de voetgangerszone.
Goedgekeurde testmaatregel voor signalisatie - wegmarkeringsaanpassingen.
Collegelaan: optimalisatie kruispunten Reinpadstraat en Mispadstraat
De overrijdbare eilandjes kunnen niet fysiek afgebakend worden omwille van de draaicirkel van een brandweerwagen. Wel kan er extra belijning voorzien worden die het verkeer op de Collegelaan helpen geleiden om de eilandjes heen.