Jullie voorstellen
Jullie voorstellen
Welke maatregelen stellen jullie voor om Genk-West veiliger te maken?
Deze voorstellen werden reeds ingediend
Jullie voorstellen
Drempels Kruispunt Schabartstraat en A. Maclotlaan verder verplaatsen
Jullie voorstellen
Wantoestanden dieplaan parkerende voertuigen
Jullie voorstellen
Molenstraat en Hoogzij (tot Heempark) zone 30, of zelfs fietsstraat
Hier is 50 km per uur toegestaan, maar gezien de smalle weg met veel parkeerplaatsen lijkt 30 km per uur aangewezen.
Jullie voorstellen
Eenduidige aanduiding en vereenvoudiging fietstraject Dieplaan/Jaarbeurslaan
Als je tussen het rondpunt met de Europalaan en het rondpunt met de Centrumlaan fietst, krijg je (net als in een ander voorstel vermeld) te maken met een wirwar van fietsinfrastructuur. Bovendien word je verplicht om verschillende keren over te steken.
Mijn voorstel houdt een eenduidige duidelijk aanduiding van het traject in (met rode bestrating) alsook het wegwerken van verplichte oversteken. Het dubbel fietspad zou kunnen doorlopen tot aan de Europalaan. Aan de kant van het stadhuis zou het fietspad eenvormiger en minder kriskras kunnen worden.
Jullie voorstellen
Dubbele gestreepte middellijn op de rijweg schilderen
Jullie voorstellen
Bochtlaan aansluiten op het onthardingsproject van de E. Coppeelaan
Jullie voorstellen
Molenstraat
Autovrij maken van de Molenstraat tussen Stationstraat en Rootenstraat.
Jullie voorstellen
Fietspad aanduiden op rotonde
Jullie voorstellen
Snelheidsremmers Bretheistraat en Dopheidestraat
Jullie voorstellen
Eenduidige aanduiding fietstraject Europalaan
Als je als fietser fietst van Rondpunt 26 naar het Molenvijverpark krijg je te maken met een wirwar van fietsinfrastructuur. Op veel plaatsen is het zoeken waar je moet fietsen.
Ik stel voor om het fietspad over heel dit traject te markeren met een opvallende rode strook. Dit werd reeds gedaan op verschillende plaatsen, maar het vervolledigen hiervan zou duidelijk maken aan de fietser welk traject hij kan/moet volgen, en aan de autobestuurder waar hij het fietstraject kruist of zelfs deelt.
Bovendien stel ik voor dat dit traject goed verlicht wordt. Op sommige plaatsen laat de verlichting te wensen over.
Een voorbeeld van onduidelijkheid is het stukje van de Eerste cyclistenlaan richting centrum: hier is een klein stuk afgegrensd met (bij duisternis/neerslag) moeilijk zichtbare metalen spijkers, over voetpad en dan kriskras richting fietsstraat.
Jullie voorstellen
Nieuwe Kuilenweg
Jullie voorstellen
Voorrang voor fietsers aan Rondpunt 26
Voor fietsers is het oversteken van de Eerste-Cyclistenlaan aan Rondpunt 26 bij druk verkeer enkel veilig mogelijk wanneer autobestuurders stoppen om je door te laten. Indien dit niet zou gebeuren, is het bij druk verkeer moeilijk om in te schatten of de doorgang vrij is.
Mijn voorstel is om de voorrang hier aan te passen, zodat de fietser voorrang heeft, in plaats van beroep moet doen op (talrijke) hoffelijke autobestuurders.
Jullie voorstellen
Erfstraat
Jullie voorstellen
Aanpassing kapelstraat
Jullie voorstellen
Sluipverkeer buurt scholenkampioenschap Bret
Jullie voorstellen
Nieuwstraat aanpassing verkeersstroom
Jullie voorstellen
Nieuwstraat: eenrichtingsverkeer, ruimte voor fietser en voetganger, ontharden en vergroenen
Jullie voorstellen
Maak de stoep veilig voor voetgangers
Jullie voorstellen
Sluipverkeer woonstraten tussen Westerring/Evence Coppeelaan en Weg naar As
Jullie voorstellen
Burgemeester G bijnenslaan
Jullie voorstellen
Fluisterasfalt hoogstraat
Jullie voorstellen
Knip kruispunt Winterslagstraat/Hoefstadstraat
Jullie voorstellen