Om jouw privacy te respecteren, maken we géén gebruik van analytische cookies. We maken enkel gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Deel op facebook
Deel op X
Deel op facebook
Deel op X
Ontdek het thema

Jullie voorstellen

Snelheid en drukte Bretheistraat - verkeersveiligheid

Motiveer je voorstel

Vooral sinds de oprichting van de campus Porta Vida en de wijzigingen aan de Evence Coppéelaan wordt de Bretheistraat zeer veel gebruikt als sluipweg en voor doorgaand verkeer. Ook het schoolverkeer vindt meer en meer zijn weg langs deze straat. Hierdoor is vooral het stuk Peerboomstraat - Mosselerlaan veel drukker en onveiliger geworden. Deze ooit rustige straat is nu zelfs gevaarlijk geworden om rustig te wandelen. Door het mooi bos en de weinige huizen en zijstraten wordt er hier zeer vaak veel te snel gereden. Een gedeeltelijke afsluiting van het autoverkeer zou hier aangewezen zijn. Best al vanaf kruispunt Peerboomstraat - Bretheistaat en Mosselerlaan - Bretheistraat, zodat deze wijk weer veilig en aangenamer wordt qua leefbaarheid. Snelheidsbeperkende maatregelen zijn zelfs hoogdringend.

Soort maatregel

Knip/afsluiting
1
1
Log in om te reageren

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u eerst registreren/aanmelden.

Aanmelden

Reacties

Zoals ik reeds elders heb aangehaald ben ik een voorstander van de voorgestelde knip ter hoogte van de Hoefstad/Winterslagstraat (ondanks dat dit ook indruist tegen het gemak van mijn eigen dagelijks autogebruik). Ik denk dat het doorgaand verkeer in de Bretheistraat hierdoor drastisch zal afnemen. Maar met of zonder knip denk ik toch dat snelheidsremmers nodig zijn. De Bretheistraat (tussen Peerboom/Mosselerlaan) is nu eenmaal 600 m kaarsrechte asfalt en dus een uitnodiging om op de gas te duwen. Hierbij denken sommige automobilisten zelfs dat ze niet hoeven te remmen bij de voorrang van rechts aan de Dopheidestraat als ze maar claxonneren. Dus zeker ter hoogte van het kruispunt van beide straten mag een snelheidsremmer. Dit zou alvast het veiligheidsgevoel verhogen aangezien het zicht op dit punt eerder beperkt is. Gezien de lengte van dit stuk straat lijkt meer dan 1 verkeersremmer zinvol.