Om jouw privacy te respecteren, maken we géén gebruik van analytische cookies. We maken enkel gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Deel op facebook
Deel op X
Deel op facebook
Deel op X
Ontdek het thema

Jullie voorstellen

30km/uur zone op de klotstraat en liefst op de gehele Boxberg!

Motiveer je voorstel

Genk West. Op de gehele Klotstraat wordt steeds keihard gereden, deze weg wordt gebruikt als 'sluikweg'. Er staat wel een flitspaal te hoogte van 'Ter Heide',maar 20 meter verder op, richting Boxbergheide wordt 'opgetrokken': Snel rijden, constant remmen en slippen, én er wordt zelden gestopt bij de kruispunten: gevaarlijk voor de vele kinderen en ouderen die daar wonen. Om niet te spreken van het lawaai, soms lijkt het hier inderdaad (zoals al eerder iemand zei) dat je langs de omloop van Zolder woont. De Boxbergstraat werd voorzien van een trajectcontrole, maar op de Klotstraat rijdt driedubbel zoveel verkeer en daar zetten ze dan een 'flispaaltje' aan het eind van de weg: dat haalt niks uit. Graag zouden we op deze weg ook een trajectcontrole hebben of 'enkel plaatselijk verkeer' of gewoon 30km/uur 'bewoonde kom' of zoals in de Wiekstraat: fietsstraat. Resultaat: rust voor de aanwonenden en extra veiligheid voor de schoolgaande jeugd, ouderen en kinderen. SOS: Doe er aub iets aan!

Soort maatregel

Andere (vb. fietsstraat, schoolstraat, zone 30)
5
4
Log in om te reageren

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u eerst registreren/aanmelden.

Aanmelden

Reacties

50 Km/h is snel genoeg voor een bebouwde kom. Het handhaven doe je niet door alles 30 te maken omdat sommige de 50 niet respecteren. Trajectcontroles op de invalswegen zijn voor mij prima. Verkeersremmers zorgen enkel voor nodeloos afremmen en optrekken wat nog eens extra overlast veroorzaakt
30km/u op heel Boxberg is absurd
Op de hoofdwegen gelijk Craenevenne, Landwaartslaan, Boxbergstraat, Turfstraat,... is een trajectcontrole beter haalbaar. Voor alle zijstraten ben ik wel voorstander voor een zone 30.
30 is inderdaad absurd, ik fiets sneller dan 30 en mijn fiets is niet eens elektrisch