Deel op facebook
Deel op twitter
Deel op facebook
Deel op twitter

Jullie voorstellen

Welke maatregelen stellen jullie voor om Genk-Oost veiliger te maken?

11
2

Deze voorstellen werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent

Jullie voorstellen

Heizeisstraat
Als inwoner van Heizeisstraat (meer dan 40 jaar) stel ik vast dat, ondanks de reeds genomen maatregelen (een snelheidsremmer) de snelheid hoe langer hoe meer toeneemt. Enkelingen (op 1 hand te tellen) respecteren wel de snelheid in deze woonwijk(30km/h) maar de overgrote meerderheid raast er maar door. Het zou zeker niet verkeerd zijn om meer/andere snelheidsremmers te plaatsen. De straat wordt ook zeer veel gebruikt als verbindingsweg tussen E. Vandorenlaan-Stalenstraat- Onderwijslaan, waardoor de drukte in de straat ook toeneemt. Gecombineerd met de snelheid is de situatie dikwijls gevaarlijk.
istvan t.
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

Kruispunt Herenstraat x Andre Dumontlaan

De Andre Dumontlaan is moeilijk oversteekbaar voor auto’s komende uit de Herenstraat. De zichtbaarheid is slecht omwille van de geparkeerde voertuigen langs de weg, aan de apotheek en de horecazaak erlangs. Een snelle oplossing is de parkeerplaatsen op te heffen thv de apotheek  (kruis met parkeerverbod op de grond) zodat je de voertuigen komende uit de richting van Casino Modern beter / tijdig ziet aankomen en niet tot bijna op de rijweg moet rijden om iets te zien (en aangereden te worden, want ze rijden daar zeer snel! ). Een oplossing op lange termijn is eventueel een rondpunt op deze plek.

Bewoner
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

collonne parking medisch centrum André Dumont Stalenstraat
De collonne die bij het in- of uitrijden van de parking van het Medisch Centrum staat is gevaarlijk maar vooral van geen nut. Het inrijden is zeer moeilijk en veel van onze patiënten gebruiken deze parking helaas niet omdat het moeilijk in- en uitrijden is. De slagbomen en betaalsysteem staan onder in de parking zelf. Onze patiënten melden ook dat als ze de parking uitrijden en ze de Stalenstraat terug opmoeten ze geen zicht hebben op de wagens komende van de linkerkant dus van de Onderwijslaan. Een oplossing zou zijn als de haag van het hoekhuis Onderwijslaan nr. 21, wordt uitgedund en schuin gesnoeid. Hoe meer mensen de ondergrondse parking van het Medisch Centrum gebruiken hoe meer plaatsen er vrij komen op de Stalenstraat en vooral voor de krantenwinkel en apotheker.
marie s.
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

Kruispunt Herenstraat X Hermesdijkstraat

Auto’s komende van de André Dumontlaan rijden zeer snel de Herenstraat in. Als je uit de Hermesdijkstraat de Herenstraat oprijdt (kant van de Stiemervallei )  is de zichtbaar slecht door de bocht.  Er is een verhoogd kruispunt thv de kruising met de Hermesdijkstraat maar die remt amper de snelheid af. Een aantal jaren geleden is er zelfs een automobilist tegen de boom geknald omdat die door hoge snelheid de bocht niet tijdig kon nemen. Er komen ook veel fietsers uit de Hermesdijkstraat (= fietsroutenetwerk) gereden en automobilisten op de Herenstraat zouden hier beter opmerkzaam op gemaakt moeten worden via een oversteekaanduiding/ of een soort van pad-aanduiding (stippellijn) over de straat of misschien zelfs een flitslicht om de automobilist te waarschuwen. De nieuwe flitspaal die iets verderop staat remt het verkeer niet tijdig af.

Bewoner
0 1
lees meer

Jullie voorstellen

Stalenheidestraat

Beurtelings parkeren

Bewoner
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

Rondpunt Herenstraat
Momenteel wordt er op het rondpunt op de Herenstraat dagelijks op alle uren van de dag en nacht gedrift. En vaak niet 1x, maar wel 5/6/7 keer achtereen. Zorgt voor enorm geluidsoverlast en is ronduit gevaarlijk.
Anneleen G.
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

Onderwijslaan

Op de Onderwijslaan wordt vaak ongelofelijk snel gereden. Soms kan je zelfs het woord “racen” in de mond nemen. Echt geen veilige straat om je kinderen te laten wandelen of fietsen.

Volgens mij wordt dit gevoel van snel te kunnen rijden gevoed door het gegeven van een dubbele rijbaan met middenberm waardoor sommige bestuurders denken dat ze op een autoweg aan het rijden zijn. Misschien toch eens nadenken over het concept Evence Coppéelaan, waar nu aan een kant een groene strook en aan de andere kant een weg met enkele rijstroken wordt aangelegd. Eerder ook al uitgevoerd in de Marcel Habetslaan. Ook trajectcontrole te overwegen?

Bewoner
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

Hermesdijkstraat

Op het stuk Hermesdijkstraat vanaf de Hanenveldstraat tot aan de Herenstraat wordt er dikwijls zeer snel gereden (ontwijken van lichten aan de Brico om weer op de Herenstraat te komen)

Bewoner
0 1
lees meer

Jullie voorstellen

Snelheidsremmer Geenhornstraat op het recht stuk naar de Maaseikerbaan
Aan de kant van de Maaseikerbaan begint de zone 30, als je de Geenhornstraat binnenrijdt. Deze straat is de eerste paar honderd meter kaarsrecht. Dit is voor sommige chauffeurs een uitnodiging om plankgas te geven. Zij maken misbruik van de situatie dat hier geen controles en geen snelheidsremmers zijn. Verder komen hier ook regelmatig vrachtwagens voorbij.
Johan K.
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

Gevaarlijke situatie André Dumontlaan aan de rotonde met de Onderwijslaan
Op de André Dumontlaan vlak voor de rotonde met de Onderwijslaan wordt het verkeer van twee rijstroken geleidelijk aan op één rijstrook teruggebracht in een bocht. Dit wordt door sommige chauffeurs misbruikt om op het laatste moment nog in te halen aan hoge snelheid. Ik vermoed dat het iets veiliger kan, als de wegversmalling voor de bocht gebeurt en met een duidelijk gesignaleerde hindernis wordt opgelegd. Dit is weliswaar een gewestweg en ik denk dat de stad op een wijziging in deze situatie kan en mag aandringen.
Johan K.
0 0
lees meer

Jullie voorstellen

Rondpunten Waterschei

Rondpunten omvormen tot rotondes. Dit is eenvoudiger en gemakkelijker voor de gebruikers. Veel chauffeurs kennen het verschil ook niet.

Bewoner
0 0
lees meer