We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Deel op facebook
Deel op X
Deel op facebook
Deel op X
Ontdek het thema

Goedgekeurde testmaatregel voor snelheidsremmende maatregelen.

Heeldstraat: snelheidsremmer

Waar gaat de idee over?

Tussen Annunciadenstraat en Mispelaarstraat (ca 480 m) liggen geen remmers. Idem tussen Mispelaarstraat en Neerzijstraat (ca 350 m). Het Telraam op het zuidelijke deel van de Heeldstraat noteert een V85 > 50 km/u. Snelheidsremmers zijn dus aangewezen.

1
Log in om te reageren

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u eerst registreren/aanmelden.

Aanmelden

Reacties

Ik maak me toch enkele bedenkingen bij het voorstel van een verkeersremmer, waarbij we vermoedelijk mogen uitgaan van een grote bloembak. Het telraam toont inderdaad > 20% en sommige periodes zelf dik 30% doorgaan verkeer > 50km/h. Snelheidsmaatregelen zijn dus aangewezen, alleen niet in de vorm van verkeersremmer. Er komen dagelijk makkelijk 1.600 tot 2.000 wagens door de straat met piekmomenten rond de start en sluiting van de scholen. De voorbije weken zijn er verschillende momenten geweest dat er aan de nieuwbouwwoningen en het interieur van enkele buren werd gewerkt, met verschillende vrachtwagens en bestelwagens die het doorgaand verkeer belemmerde. Dit resulteerde onmiddelijk in filevorming. Bovendien werden dergelijk maatregelen ongedaan gemaakt aan de Schepersweg voor de doorgang van bussen te bevorderen, die nog steeds door de heeldstraat komen. Ook zijn er plannen voor de ontwikkeling van bijkomende woning aan herftstvreugde, ter hoogte van de Neerzij en de omsluiting Heeldstraat-Neerzij-Bonderstraat. Bijkomend verkeer dat ook zal moeten passeren. De oplossing moet eerder gezocht worden in een vlotte doorstroming, maar tegelijk ook zware overtreder hard aanpakken. Dat kan mijn inziens best met een trajectcontrole.